semmi komoly

filmkritikák, miegymás

filmkritikák, miegymás

Lelki ismeretek (Soul) - szinkronizált előzetes #1

2021. január 02. - miaulait

A napokban néztem meg a Pixar új animációs filmjét. Nem nézek túl sok animációs filmet, 1-2 címet tudnék csak mondani a kategóriában, ha a kedvenceimről kérdeznének (az egyik a Fantastic Mr Fox, a másik meg talán a Mulán lenne). A 2020-as év végére könnyed kikapcsolódásra vágyva néztem meg a nálunk a rettenetes Lelki ismeretek címen futó filmet és valami sokkal jobbat kaptam, mint amit elképzeltem. 

A főszereplő egy középkorú hobbi jazz zenész, aki mellett valahogy elment az élet miközben ő a következő nagy dologra várt. Pont azelőtt, hogy az a bizonyos fordulópont bekövetkezne, főszereplőnk a túlvilágon találja magát, ahonnan csak egy esélye lehet visszatérni: egy apaikus, motiválatlan léleknek kell szikrát találnia, amivel az megkezdheti a földi pályafutását.

Jól megírt és megható történetet kaptam egy olyan környezetbe helyezve, amit filmen is ritkán, animációs filmen meg még ritkábban látunk: New York fekete részén járjuk be a főszereplő életének helyszíneit és hallgatjuk a jazz aláfestőzenét (és a new age dalokat, amiket a Nine Inch Nails frontembere, Trent Reznor szerzett).

Nagyon tetszett az eredeti szinkron, Jamie Foxxtól Tina Feyen át Graham Nortonig sok ismerős hangra találtam, de a legjobban Rachel House tetszett, aki a munkáját nagyon komolyan vevő "lelkek könyvelője" karakter hangját adta - ő a Vademberek hajszájától a Thor: Ragnarökön át majdnem minden Taika Waititi filmben benne van.

Soul Cast Guide

Az én pontszámom: 10/10

A bejegyzés trackback címe:

https://eztcsakmagamnak.blog.hu/api/trackback/id/tr2716369194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása