semmi komoly

filmkritikák, miegymás

filmkritikák, miegymás

A turné (Spinal Tap, 1984)

100 film 100 hét - 5.

2021. január 08. - miaulait

Ez a film először mémként jött velem szembe, méghozzá ebből a jelenetből:

Többször, többféle kontextusban találkoztam a Spinal Tappel és nekem úgy tűnik, ez a "rockumentary" (rock áldokumentumfilm) kultfilmként van számontartva. 1984-ben készült, talán az áldokumentarista stílus egyik úttörője és Rob Reiner feltehetően azzal a céllal készítette, hogy kiparodizálja a korszak népszerű hajmetál bandáit. 

Elismerem, az ötlet remek és van néhány nagyon jó jelenete a filmnek, és nagyjából ennyi. A poén per játékidő arány egyáltalán nem a mi korszakunké: talán 4-5 alkalommal nevettem a filmnézés alatt, ami lehet, hogy az én egyéni szociális problémám, de valljuk be, egy vígjáték esetében ez elég gyér. Csalódás volt tehát az A turné, de biztos vagyok benne, hogy 1984-ben ütött. 

Az én pontszámom: 10/5

Bence pontszáma: 10/3

A bejegyzés trackback címe:

https://eztcsakmagamnak.blog.hu/api/trackback/id/tr4516377466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása