semmi komoly

filmkritikák, miegymás

filmkritikák, miegymás

Érdekes dolgok az internetről #7

2021. november 26. - miaulait

1. Ókori ló ábrázolások Mezopotámiából és Afrikából

Dan Carlon Hardcore History podcastjét hallgatva ('King of Kings') sok érdekességre rákerestem. Az egyik ilyen a lovas szobrok és festmények, mivel az asszírok megjelenése előtt az ókori egyiptomiak nem láttak még lovat, nemhogy lovas sereget. Így születtek meg a kicsit esetlen, nem teljesen pontos ábrázolások, az első képen például ez a szerencsétlen egyiptomi a faránál próbálja megülni a lovat, a második képen pedig olyan, mintha rénszarvast akart volna ábrázolni az afrikai művész. A harmadik művész valószínűleg látott már lovat életében, bár a kék szín nem ezt látszik alátámasztani...

2. Macskák és dominók

 Kommentár nem is szükséges.

3. Lecsó miniszobor Budapesten

 Kolodko Mihály új miniszobrot helyezett ki Budapesten, egy graffitiző bronz patkány díszíti az Erzsébet-híd budai oldalát. Én személyszerint nagyon háklis vagyok a szobor-téren, de mivel szeretem a giccset és az egyik legjobb animációs film a L'ecsó és mint minden nagyvárosban, Budapesten is sok patkánnyal találkozhat az ember, nekem ez teljesen  tökéletes köztéri alkotás!

4. Sólyom repülés

A zenei aláfestést és a slow-motion effektet nem igazán értem, de a felvétel magáért beszél: ilyen precízen kormányozza magát egy sólyom repülés közben:

 5. Pravin Tamang ködös, különleges hangulatú fotói

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eztcsakmagamnak.blog.hu/api/trackback/id/tr2316765586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása