semmi komoly

filmkritikák, miegymás

filmkritikák, miegymás

Day zero project

2020. február 16. - miaulait

Tavaly ilyenkor találtam rá egy 'Day Zero Project' nevű honlapra, aminek nagyjából annyi a lényege, hogy segít célokat kijelölni és megvalósítani. Listázhatod, mit szeretnél elérni és aztán bejelölheted hol tartasz a megvalósításban - közben mások a világ minden tájáról látják a vállalásaidat és kommentelnek vagy lájkolnak. Nekem az a kihívás tetszett a legjobban, ami 1001 nap alatt 101 célt jelöl ki, ezért el is kezdtem kialakítani a saját listámat. 

Van tehát 101 különböző célom, amiket egy ~3 éves időtartam alatt szeretnék elérni. A legkönnyebben a főzéssel kapcsolatos célokat pipálgattam ki, nem kell hozzá nagy előkészület és ezeket heti rendszerességgel lehet teljesíteni. Nézzük, mit teljesítettem eddig!

1. 10 klasszikus film, amit még nem láttam.

polish_20200216_115411547.jpg

A fenti filmeket néztem meg, van köztük '50-es-'60-as évekbeli igazi klasszikus és van '80-as évekbeli vígjáték is. A lényeg az volt, hogy olyan filmeket nézzek, amikről hallottam és érdekeltek. Próbáltam olyan 

2. Étkezési naplót vezetni 2 hónapig

A myfitnesspalt használtam ehhez, ami sajnos nem enged prémum nélkül semmi extra funkciót, úgyhogy nem tudom illusztrálni a dolgot. Mindenesetre a kalóriák számolgatása nagyon időigényes dolog és eléggé addiktív egy idő után, úgyhogy senkinek nem ajánlom ezt a módszert. Egy füzetben vezetni talán még macerásabb és őszintén szólva nem hiszem, hogy egészséges, normál állapotú személyeknek bármilyen segítséget nyújtana, de ki tudja. 

3. 20 új recept kipróbálása

polish_20200216_121335518.jpg

Ezek természetesen nem az enyémek, hanem a receptek illusztrációi - én nem tudok szépen ételt fotózni, de nyilván még sokkal szebb lett az összes!

4. Egy hét tévézés nélkül

Úgy gondolom, túl egyszerű lett volna tényleg csak a kábeltévét kiiktatni az életemből - mert azt sosem nézem egyébként sem - úgyhogy mindenféle film, sorozat és videó nézést szüneteltettem arra a hétre. Könnyűnek tűnt a dolgot a nyaralás közben véghez vinni, de meglepően sok videót nézek, úgyhogy voltak esték, amikor kicsit szenvedtem, hogy nem youtube-ozhatok kicsit. Változást nem igazán érzékeltem, de úgy gondolom, tudnék tévé (és laptop) képernyő nélkül élni - amíg van valami izgalmasabb a külvilágban...

5. Csak sétálva közlekedni egy hónapig

Ez az eddigi kedvenc eredményem, tavaly áprilisban kezdtem el és azóta is sétálok a munkába és vissza (ami nem nagy táv, kétszer fél óra naponta). Teljesen megváltoztatta a napjaimat, jobb hangulatban telnek a reggeleim és délutánonként is energikusabbnak érzem magam. Sportnak viszont nem jó, sima utcai cipőben nem lehet igazán sokat sétálni. A csúcsidőben való tömegközlekedést viszont érdemes ezzel felváltani, nagyon megdobja az ember hangulatát, hogy nem a hármas metró közönségéhez tartozik.

Folyt. köv.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eztcsakmagamnak.blog.hu/api/trackback/id/tr7015476606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása