semmi komoly

filmkritikák, miegymás

filmkritikák, miegymás

Az elveszett frigyláda fosztogatói

100 film 100 hét 5.

2020. december 27. - miaulait

Az Indiana Jones filmek nekem valahogy kimaradtak az életemből, de pótolni akartam ezt a hiányt és szerencsére a kaparós poszter alkalmat adott erre. 

Az első jelenetet elég jól ismerem, mivel a passzív szerkezet tanításakor szoktam használni, és ez egy kifejezetten izgalmas nyitójelenet, úgyhogy azt vártam, a film majd a képernyő elé szegez. Nem így történt: a film második felében elveszik a momentum és túl sok tét nélküli akciójelenet van, amiben csak az a lényeg, hogy Indy már-már szuperhősi magaslatokba kerüljön. 

A másik problémám maga a főszereplő volt: miért akarja ő megszerezni a frigyládát? Hogy egy múzeumnak adja...? Oké, de ha csak ennyi a cél, miért veszélyeztet/öl meg számtalan embert ennek érdekében...? Értem én, hogy a nácik állnak másik oldalon, de ettől az arrogáns és képtelenül népszerű pasas (aki anno kiskorúval folytatott viszonyt) nem szimpatikus. 

Akciódús film ugyan, és látványos is, vannak legendás jelenetei amik miatt érdemes megnézni, de a film több szempontból sem nem állja ki az idő próbáját: Indiana Jones egy hipermaszkulin karakter, aki magán viseli a korszak férfiasságról alkotott képét (ld. toxikus férfiasság) és ezáltal nehéz vele azonosulni, megérteni a motivációit. emellett a speciális effektek sem tudják elérni a kívánt hatást és úgy összességében nagyon hosszú a film.

Értékelésem: 10/6

Bence értékelése: 10/7

A bejegyzés trackback címe:

https://eztcsakmagamnak.blog.hu/api/trackback/id/tr7916358648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása